Je wilt opnieuw beginnen en gaan bouwen aan je eigen bedrijf. Niets liever dan dat jij je wilt gaan richten op je nieuwe toekomst. Zonder je narcist. Je gedachten richten zich al een tijdje hoe je een eigen bedrijf kan opzetten. Je eigen bedrijf heeft een niche nodig, maar…hoe goed is jouw gekozen niche? Een goed gekozen niche kan jouw bedrijf flink doen groeien! En onderschat het kiezen van een juiste niche nooit: een goede niche kiezen is een van de moeilijkste zaken die je gaat doen als toekomstige ondernemer! Hoe weet je of je de juiste niche gekozen hebt? Hoe ontdek je of jouw gekozen niche goed is voor je bedrijf?
Ontdek of je niche levensvatbaar is!
Ontdek of je voldoende kan gaan verdienen met je gekozen niche door onderstaande vragen te beantwoorden. Op iedere vraag waar je niet volmondig met een:”Ja!” kan beantwoorden, moet aan gesleuteld worden.
Juiste niche gekozen?
- Kunnen de mensen uit jouw doelgroep van je niche je daadwerkelijk betalen? Bijvoorbeeld, is je doelgroep: studenten? Kunnen zij jouw diensten en producten betalen?
- Is je doelgroep groot genoeg? Als je doelgroep groter is dan minimaal 10.000 mensen en het liefst nog wat hoger, zit je goed. Is je doelgroep minder dan 10.000 mensen, dan kom je in de gevarenzone terecht.
- Richt jij je op een specifiek en urgent probleem van je doelgroep? (Uitstekend!)
- Lever jij extra waarde toe aan je doelgroep? (Zit je op internet met je bedrijf? Je kan voor extra waarde zorgen door oudere mensen op internet met “after pay” hun huivering om online te betalen flink verminderen. Of, als je een jongere doelgroep hebt, social media inbrengen!)
- Bevind jij je in de cultuur van je doelgroep? Als je doelgroep studenten is en je bent zelf ook student, dan zit in de cultuur van je doelgroep.
- Investeert jou doelgroep al op een specifiek en urgent probleem dat vergelijkbaar is met jouw niche, dienst en/of product?
- Ben jij in staat om je doelgroep snel en makkelijk te vinden en te bereiken? Kan je snel in contact komen met je doelgroep?
- Heb jij een zeer bijzondere, unieke en frisse visie op de oplossing van het probleem van je klant en of van je doelgroep?
- Houd je van je doelgroep?
Copyright © Fleur Irene. Alle rechten voorbehouden. Je mag artikelen of delen hieruit elders publiceren, maar alleen met vermelding van het copyright en de naam van de Exit Narcist website.
[bol_bestsellers limit=”5″ block_id=”bol_5a8fe54d980da_bestsellers” cat_id=”23970″ name=”Exit narcist” sub_id=”” title=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”BA18CC” deliverytime_color=”208999″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”400″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]